Seagarden styrker sin drift med skybaserte styrings- og kvalitetssystem fra INOSA

Skandinavias eneste produsent av marint kollagen drifter sin produksjon på Karmøy i Rogaland. Siden oppstart i 2000 har Seagarden hatt en eventyrlig vekst med sitt 100% naturlige marine kosttilskudd. Med internasjonal satsing, flere ansatte og utvidet produkssortimentet, ble anskaffelse av INOSA som styringsverktøy er logisk valg.

Bærekraftig produkt

-Daglig spiser millioner av mennesker produkter med ingredienser fra Seagarden, sier Rune Paulsen, CEO i Seagarden. Helse- og matindustrien får levert marint kollagen og protein til sine produkter over hele verden. Seagarden bruker råvarer fra bærekraftig fiske. Råstoffene utnyttes fra hele fisken og produktene er 100% naturlige.

Siden oppstart har Seagarden levert proteiningredienser til matindustrien, hvorpå de i 2015 satset friskt på en helt ny bransje. De leverer i dag også kollagen til helseindustrien. Nye marked betyr nye krav, som skal forstås, etterleve og dokumentere.

Kontroll på informasjonsflyten

I januar 2021 startet dialogen mellom INOSA og Seagarden med et felles mål om å få bedre kontroll på hvordan ansatte tilegnet seg bedriftens informasjon. Behovet var kontroll på prosesser i forhold til hvem som tilegnet seg hvilken informasjon med tanke på opplæring på maskinpark og dens prosesser. «Lest og forstått»-funksjonalitet var sentralt på ønskelista. Ved å skifte fra andre systemer til kun INOSA fikk Seagarden dypere funksjonalitet til en lavere pris.

Seagarden leverer daglig på høye kravspesifikasjoner til kunder innenfor matproduksjon og helsesektoren. Med INOSA vil Seagarden nå oppleve en langt bedre tiltakskontroll og avviksbehandling enn tidligere.

Rigget for vekst

-Et spekter av ulike tjenester i Hatteland-konsernet gjør at vi kan hjelpe kundene våre i ulike deler av deres forretningsprosesser, sier Ronny André Hetland, Sales Manager i INOSA.

Seagarden hadde allerede rigget seg for vekst og fått kontroll på sine produksjonsprosesser med forretningssystemet RamBase Cloud ERP. Både INOSA og RamBase levers av Hatteland.

Foruten om «Lest og forstått» -funksjonalitet trengte Seagarden også kontroll på prosessbeskrivelser og registrering av avvik. Vi så tidlig at dette var noe INOSA, som er et skybasert styrings- og kvalitetssystem, helt klart kunne hjelpe Seagarden med forklarer Hetland.

I gang i løpet av to måneder

INOSA er skapt for å forenkle prosesser, standardisere oppgaver, involvere medarbeidere og å skape en god og varig forbedringskultur.

I løpet av to måneder er Seagarden nå i gang med opplæring sammen med INOSA.

-Det er kjekt med kunder som evner å ta raske avgjørelser og vil komme raskt i gang. Dette resulterer i at de kjapt får kontroll på prosessene som var viktige for dem i deres hverdag, forklarer Hetland fra Inosa.

 

Les mer om Seagarden og INOSA her:

https://seagarden.no/

https://inosa.no/

https://www.rambase.com/news/seagarden-turns-to-rambase-during-the-growing-pains

Book demo

Fyll inn kontaktskjemaet under så kommer vi tilbake til deg så snart som mulig.